Tratamentul endodontic corect

Obiective

Dintele prezinta in interiorul canalelor radiculare un tesut vascular si nervos(nervul), care asigura aportul de substante nutritive. Atunci cand are loc inflamarea sau infectarea acestui tesut, este necesara indepartarea lui.
Tratamentul de canal consta in eliminarea nervului din canalele radacinilor, urmat de obturarea (umplerea) acestora cu materiale speciale, care asigura sigilarea si impiedica infectia.
Cu ajutorul instrumentarului modern se realizeaza o largire mai accentuata a canalului si o curatare net superioara, iar cu noile materiale de sigilare se obtine o obturatie de canal perfect etansa.

Cum facem?

Lungimea canalului radicular este acum masurata electronic, astfel ca vom stii exact pana unde ajunge obturatia de canal.
Izolarea cu diga, este un standard al cabinetul nostru stomatologic atat pentru tratamentele endodontice cat si pentru cele odontale (carii).

Principiul este o cerinta terapeutica necesara, pentru ca altfel tratamentele pot fi sortite esecului, iar noua nu ne plac esecurile.

Izolarea cu diga in endodontie asigura dintelui pe termen lung un prognostic mult mai bun, pentru ca:
  • nu se produce contaminarea intraoperatorie cu saliva,
  • se evita patrunderea accidentala a materialelor străine în cavitatea bucală a pacientului,
  • este eliminat riscul înghiţirii sau aspirării instrumentarului mic,
  • partile moi (limba, buzele şi gingiile) sunt ferite de acţiunea instrumentelor tăietoare
  • soluţiile de irigare cu gust neplăcut sau caustice nu mai pot veni în contact cu cavitatea bucală a pacientului,
  • având vizibilitate foarte bună, medicul se poate concentra mai bine în timpul manoperelor tratamentului endodontic.

Initial, acest tratament este realizat pentru a indeparta durerea si a  a preveni sau trata infectia.
Pentru indeplinirea acestui scop in cabinetul nostru este utilizata:
  • o tehnica mixta de preparare a canalelor radiculare (manuala si rotativa)
  • o metoda de obturare tridimesionala a canalelor radiculare (tehnica de obturare prin condensare verticala la cald), utilizam sistemele
    •  Obtura III – sistem de livrare a gutapercii incalzite
    • System B – are capacitatea de a mentine constanta temperatura de modelare si condesare a gutapercii pe parcursul tratamentlui endodontic.